Pages Menu
 

Categories Menu
Techniki oddechowe i prawidłowe oddychanie.
Nasze życie rozpoczyna się od momentu narodzin wraz z pierwszym wdechem powietrza. Żyjemy oddychając nieświadomie każdego dnia, w każdej minucie aż do ostatniego wydechu kiedy
6 wskazówek, jak zmotywować się do ćwiczeń
Ćwiczenia fizyczne są dla nas dobre. Dają nam energię i sprawiają, że nasze ciało jest aktywne. Ludzie, którzy mają aktywne ciało, mają też aktywny umysł. Jeśli chcesz pozbyć
Jak schudnąć i utrzymać wagę?
Najważniejszą rzeczą w życiu jest zachowanie zdrowia i sprawności fizycznej. Jeśli masz nadwagę, musisz zmienić swoją dietę i zmienić rutynę ćwiczeń. Jest to jedyny sposób, aby zachować sprawność
Studio masażu: masaż rozluźniający Dąbrowa Górnicza
Na masaż rozluźniający mogą zdecydować się nie tylko osoby zawodowo trenujące sport. Po masaż rozluźniający mogą sięgać również Ci, którzy sport uprawiają amatorsko.
Spersonalizowana dieta online
Osoby, które szukają sprawdzonych i skutecznych planów dietetycznych, mają obecnie bardzo wiele możliwości. Niezależnie od wyboru, powinniśmy pamiętać o tym, że każda dieta musi być przede
8 prostych sposobów na wzmocnienie układu odpornościowego
Zdrowe ciało oznacza zdrowy umysł. Jeśli masz zdrowe ciało, otrzymasz wszystkie korzyści płynące ze zdrowego umysłu. Dlatego właśnie zamierzam przedstawić Ci kilka
Terapia z alpakami
Alpaki – zwierzęta południowoamerykańskie często mylone z lamami – są wykorzystywane do tego aby pomóc ludziom w każdym wieku poradzić sobie z traumą, problemami ze zdrowiem psychicznym oraz zwiększyć

Posted by on kw. 16, 2017 in Dieta i odchudzanie |

Jak poprawnie obliczyć BMI

Jak poprawnie obliczyć BMI

Dla użytkowników siłowni i fitness clubów bardzo ważne jest kontrolowanie swoich postępów. Systematyczne pomiary i obserwacje dają pogląd, czy treningi przynoszą zadowalające efekty.
Punktem wyjściowym w każdym przypadku powinno być ustalenie, czy masa ciała jest prawidłowa. Pozwala to na dostosowanie intensywności i częstotliwości treningów oraz wprowadzenie ewentualnych zmian w diecie.
Do tego celu najprościej użyć metody wskaźnika Body Mass Index, który opisuje masę ciała w stosunku do wzrostu i określa, czy jest ona prawidłowa. Aby jednak wskaźnik był wiarygodny trzeba pamiętać, że ma on zastosowanie tylko w przypadku dorosłych, zarówno kobiet jak i mężczyzn.

 
Dodatkowo, obliczając swoje BMI kobieta powinna wziąć pod uwagę dzień cyklu, w którym aktualnie się znajduje – nagromadzenie wody w organizmie obserwowane zwłaszcza przed i w czasie miesiączki może zaburzać wynik. Z kolei osoby uprawiające sporty wyczynowo charakteryzują się na ogół wyższą masą mięśniową, niż przeciętny człowiek. W obliczeniach należy wziąć pod uwagę ewentualne przekłamania wynikające z powyższych sytuacji.